Content management

Prozradíme vám, co se skrývá za dvěma anglickými slovy z nadpisu tohoto článku. Dost už bylo slov, která moderně a odborně znějí, ale našinec si za nimi sotva něco představí.

To máte tak. Jeden má třeba výrobní linku, ze které den co den sjíždějí kupříkladu samořezné šrouby verze 7.1, zkrátka úplně poslední model, a už nějakou dobu přemýšlí, jak by slávu svých šroubků, kteréžto zakrátko vykročí do světa ve zcela novém modelu, rozšířil mezi lid. Takový lid třeba vůbec nerozlišuje mezi šrouby vyrobenými na Srí Lance, v Kongu, v Česku a v Číně, to jen zasvěcení vědí, že rozdíl může být až diametrální. A aby toho lidé o šroubcích dost věděli, je dobré jim o nich něco povědět.

Ti, kdo mají web, to většinou, poté, co se stanou osvícenými, řeší najmutím odborníka na takzvané SEO neboli search engine optimization. Ten přijde s tím, že stránkám je třeba získat větší návštěvnost tím, že se na webu – jednoduše řečeno – bude v co největší míře opakovat skupina nějakých slov, kterým dodá důležitost tím, že je nazve slovy klíčovými. Chroupátka, která pak běhají po internetu a dodávají informace vyhledávačům, takové stránky označí jako za docela relevantní a zobrazí je ve výsledcích vyhledávání vysoko. Ne třeba na úplně prvním místě, ale dost vysoko na to, aby SEO odborník shrábl odměnu a vypařil se. Než milý výrobce šroubů zjistí, že už není v Gůglu na 5., ale ani 248. místě, ale propadl se někam v zapomnění, protože stejnou taktiku zvolili všichni ostatní výrobci šroubů, nářadí, prodejci železářského zboží nebo třeba tramvajáci, co si vyhlídli podobná klíčová slova.

My na to jdeme jinak. Myslíme si, že aby byl obsah skutečně klíčový – se všemi významy, které to slovo má –, je třeba se tématu věnovat opravdu zevrubně a stanovit si metu, že z návštěvníků stránek (nebo čtenářů firemního magazínu, to je opravdu buřt) vytvoříme odborníky na samořezné šrouby. A tak na webu vysvětlujeme, prostřednictvím newsletterů informujeme a v knížkách podrobně hloubáme a snažíme se, aby to, co jim řekneme, pro ně mělo nějaký smysl. Ono to pak totiž funguje tak, že až budou jejich známí shánět kvalitní samořezné šrouby, buď jim přímo poradí, nebo jim doporučí vaše skvělé rady pro kutily. A v tom případě máte už skoro vyhráno.

Už chápete? Možná ne, ale naším cílem nebylo vám cokoli vysvětlit. Jen jsme potřebovali dodat chroupátkům relevantní obsah, abyste nás vygůglovali.