E-publikace: jak na to

Ať už jste malí, nebo velcí (měřeno výškou postavy), tlustí, nebo tencí, modří, nebo oranžoví, veselí, nebo smutní, jistě se shodneme na tom, že vždy je lepší dát o sobě nějak vědět, pokud tedy nejste úplně upejpaví, i když třeba nejste úplní exhibicionisti.

Přestože je vydávání e-knih i jiných rozličných e-publikací naším denním chlebem, rádi se s vámi podělíme o naše know-how. Neděláme totiž tajnosti. Až si přečtete, co všechno je pro přípravu, editování a publikování nějakého materiálu potřeba, možná vás napadne, že bude lepší soustředit se na vlastní byznys a starost o e-dokumenty svěřit někomu, kdo se tím zabývá.

Z praxe víme, že když se nějaký moudrý muž v nějaké dobré firmě rozhodne vydat nějakou publikaci (brožuru k výročí podniku, občasník nebo obyčejný leták), osloví pár lidí z marketingu, dva tři ekonomy, nějakého toho šéfa provozu a vrchní svačinářku, a ať už pod pohrůžkou vyhazovu, nebo se slibem tučných prémií s nimi dohodne, aby každý sepsal nějaký text, který se v publikaci použije. Výsledkem je krásná paleta pestrých textů: jeden expert na finance sepsal při sledování Ulice text o tom, jak je dobré nevěřit zprávám akciových analytiků, kdosi z marketingu odevzdal příspěvek o zadlužené firmě, který dopisoval právě před ranní poradou, a svačinářka sepsala své dojmy z firemního večírku. Nic proti tomu, kdybychom byli v cirkuse, jistě bychom ten kaleidoskop stylů, pohledů a lidských invencí ocenili. Až na to, že článek o firmě v dluzích možná dodavatelům napoví, že by si na vás měli dávat pozor, přestože se možná těšíte výborné kondici, akcie jsou tématu vašeho podnikání na hony vzdálené a o firemní párty před Vánocemi by raději neměl nikdo vědět, protože si tam Anička z osobního docela uřízla ostudu.

Nemusíme se právě drát o místo na výsluní a psát za vaše lidi všechny texty. Necháme jejich fantaziím volnost, abychom jejich příspěvky mohli zpracovat – tolik materiálu bychom nesesbírali, ani kdybychom byli na všech těch večírcích přítomni. Obohatí nás o nové pohledy a my pak vaši publikaci zpracujeme tak, aby oslovila vaše partnery, dodavatele, odběratele, spotřebitele, … Zkrátka vytvoříme z těch všech vypsaných světonázorů takový celek, který o vás hodně napoví, a přitom nebude k smíchu.

Možná jsme vám toho nakonec neřekli tolik, kolik jsme toho měli v úmyslu. Věřte, že žádná univerzální rada neexistuje. Formátů a možností je dnes zhruba přesně do puntíku takové množství, jako názorů na firemní večírek.